Τετάρτη 7 Σεπτεμβρίου 2011

Οι αγανακτισμένοι επέστρεψαν, οι στόχοι;

Το Σάββατο που πέρασε οι αγανακτισμένοι έκαναν δυναμικό come back στην πλατεία Συντάγματος, γεγονός που πέρασε στα πολύ ψιλά των ειδήσεων. Από τις λίγες πληροφορίες που βρήκα -κυρίως από το internet- μαζί τους επέστρεψαν και κάποιες ομάδες αντεξουσιαστών μαζί με κάποιες ακροδεξιών οι οποίοι πλακώθηκαν μεταξύ τους, με αποτέλεσμα να επέμβει η αστυνομία και να διαλυθούν όλοι. Αυτό είναι καλό σημάδι. Το ότι πρέπει να προκληθούν επεισόδια για να πρέπει να επέμβει η αστυνομία, δείχνει ότι έχουν αρχίσει να πετυχαίνουν μέρος του στόχου τους. Ποιος είναι όμως ο απώτερος σκοπός του κινήματος; Ή καλύτερα, υπάρχει απώτερος σκοπός;

Τα γεγονότα μέχρι τώρα δείχνουν ότι δεν υπάρχει. Αλλά και πέρα από τα γεγονότα, ακόμα και οι ίδιοι -τουλάχιστον αυτοί με τους οποίους μίλησα εγώ στις αρχές- παραδέχονταν ότι αυτό που τους βγάζει στο δρόμο δεν είναι άλλο από την ίδια την αγανάκτηση. Λόγος καθόλου ευκαταφρόνητος βέβαια, αλλά όχι αρκετός για μένα, παρότι πήγα μερικές φορές.

Η ένστασή μου από την αρχή ήταν ότι για να βγούμε και να επιμείνουμε δεν αρκεί απλά να μην αντέχουμε άλλο, αλλά και να έχουμε να προτείνουμε κάτι. Όταν διαμαρτύρομαι για μια αδικία που έχω υποστεί, αισιοδοξώ ότι κάποια στιγμή θα πείσω κάποιον να με ρωτήσει τι θέλω και φωνάζω. Σε εκείνο το σημείο θέλω να έχω μια συγκεκριμένη πρόταση για το τι θέλω. Το γεγονός ότι απλά απηύδησα δεν μου αρκεί για να ξεκινήσω διαμαρτυρία. Επίσης είχα επισημάνει τον κίνδυνο του καπελώματος από διάφορες ομάδες, καλοπροαίρετων ή μη, που πιθανών θα είχαν σκεφτεί μια λύση αλλά δεν είχαν βρει τρόπο να την διαδώσουν. Και δυστυχώς το έχω δει να συμβαίνει σε διάφορα εναλλακτικά μέσα που και καλά κόπτονται για την πλήρη και ουσιαστική κάλυψη των γεγονότων, οι οποίοι περνάνε θέσεις εν ονόματι όλων των παρευρισκομένων τύπου "είμαστε εδώ για να σταματήσουμε τα καρτέλ και τα μονοπώλια" ή "όλοι εδώ θέλουμε εφαρμογή άμεσης δημοκρατίας" και διάφορα άλλα. Τονίζω ότι μιλάνε εξ ονόματος όλων.

Το θέμα μου όμως εμένα είναι γιατί δεν υπάρχει συγκεκριμένος στόχος ή πρόταση. Γιατί η γενιά μου -συν πλην 15 χρόνια, από 20 έως 50- δεν έχει τίποτα να προτείνει πάνω στο θέμα που της θάβει το μέλλον και περιορίζεται μόνο στην έκφραση της αγανάκτησης;

Η απάντηση μάλλον κρύβεται στο πρόσφατο παρελθόν μας. Είμαστε η γενιά που, περισσότερο από κάθε άλλη, δήλωνε ανερυθρίαστα απολιτίκ. Είμαστε η γενιά που θεωρούσε απίστευτα βαρετή την ανάγνωση των εφημερίδων, που έχει διαβάσει τη λιγότερη ιστορία, που δεν έχει καμία επαφή με φιλοσοφία και πολιτικές ιδεολογίες, είμαστε η γενιά που δεν ψήφιζε στις εκλογές. Και με το δίκιο μας. Οι εκλογές ποτέ δεν άλλαξαν τίποτα στα χρόνια που ζήσαμε, οι ιδεολογίες είχαν πεθάνει με τελευταία την πιο ρομαντική και καλλιτεχνική, η φιλοσοφία και μαζί της η πολιτική γενικότερα δεν είχε πια αξιόλογους θεράποντες για να μας εμπνεύσουν, την ιστορία είχε φροντίσει το σχολικό μας παρελθόν να μας την κάνει αφόρητη και οι εφημερίδες ήταν όντως βαρετές. Σε τι άλλο παρά απολιτίκ, θα μπορούσαμε να εξελιχθούμε;

Να όμως που ήρθε η στιγμή που βρίσκουμε μπροστά μας όσα δεν είχαμε ποτέ σκεφτεί. Ζούσαμε με την απόλυτη βεβαιότητα ότι δεν θα χρειαστεί να εμπλακούμε σε αγώνες αλλά ακόμα και αν θα χρειάζονταν ποτέ, πιστεύαμε ότι το να φωνάξουμε στο πεζοδρόμιο θα ήταν το μόνο που θα είχαμε να κάνουμε. Έτσι μας είχαν εκπαιδεύσει τα δελτία ειδήσεων με τις κινητοποιήσεις των εκάστοτε απεργών που προέβαλαν. Δεν είχαμε σκεφτεί ποτέ όμως ότι θα έπρεπε να βρούμε μόνοι μας τα συνθήματα, πόσο μάλλον ότι θα έπρεπε να αρθρώσουμε πολιτικό λόγο και να κάνουμε προτάσεις.

Πρέπει λοιπόν οι αγανακτισμένοι να σταματήσουν; Η γνώμη μου είναι πως όχι. Ακόμα και αν δεν έχουν τι να πουν, ακόμα και αν δεν πετύχουν τίποτα, πρέπει να συνεχίσουν μέχρις εσχάτων. Είναι μάλλον απίθανο να πετύχουν τίποτα σοβαρό επί του προκειμένου αλλά είναι η πρώτη τους άσκηση στη δημοκρατία. Η γενιά μου -σαφώς συμπεριλαμβάνω και τον εαυτό μου μέσα σε ότι έχει να κάνει με ένδεια πολιτικής σκέψης- είναι σαν το μωρό που κάνει τα πρώτα του βήματα. Είναι και ασταθή και χωρίς προορισμό. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να σταματήσει να περπατάει; Αντιθέτως! Πρέπει να συνεχίσουμε, να σπάσουμε τα μούτρα μας και μετά να αναλογιστούμε τι λάθος έχουμε κάνει και να το διορθώσουμε. Είναι η μόνη μας ευκαιρία να αποσυσχετίσουμε τη λέξη "πολιτική" από τη λέξη "κόμματα". Και αν όχι η μόνη, τουλάχιστον η πρώτη. Και ακόμα και αν δεν τα καταφέρουμε -για κάποιους ίσως είναι πολύ αργά- τουλάχιστον η επόμενες γενιές θα έχουν μια υποτυπώδη πεπατημένη για να μην κάνουν το δικό μας λάθος.

Σαφώς και πρέπει να μείνουν στο δρόμο οι αγανακτισμένοι. Απλώς πρέπει γυρνώντας σπίτι να ανοίγουν κανένα βιβλίο και όχι τηλεόραση.

(Δημοσιεύτηκε στο Protagon στις 20/9/2011 με τίτλο ""Αγανακτισμένοι" + στόχοι")

buzz it!

85 αξιόλογες σκέψεις:

Domna Katimertzi (fb) είπε...

Οπως τα λές!!!!!!!!!!!!!!!!!!

http://aggelos-x-aggelos.blogspot.com/
aggelos-x-aggelos είπε...

@ Domna Katimertzi (fb)
Σε ευχαριστώ

http://aggelos-x-aggelos.blogspot.com/
Ana Rakel Zumani (fb) είπε...

συμφωνω σε ολα, αλλα δεν ειναι μονο θεμα γνωσης θα ελεγα .. εδω φαινεται σαν ενας λαος να εχει χασει τελειως το ενστικτο της επιβιωσης του. βλεπει πως τον εξαφανιζουν στστηματικια και μεθοδικα, το ξερει, γιατι τοσο γνωση την εχει...και καθεται. οι αγανακτισμενοι η οτιδηποτε εχουν απλα οικονομικα προβληματα

http://aggelos-x-aggelos.blogspot.com/
aggelos-x-aggelos είπε...

@ Ana Rakel Zumani (fb)
Οικονομικά προβλήματα είναι να έχεις αυξημένα έξοδα. Εδώ μιλάμε για ολοκληρωτική καταστροφή. Αλλά και πάλι, οι εξεγέρσεις συνήθως από εκεί ξεκινάνε. Το ένστικτο της επιβίωσης όμως που αναφέρεις είναι αυτό που λέω εγώ άγνοια. Η επιβίωση ενός λαού δεν είναι όπως η βιολογική επιβίωση. Δεν γεννιόμαστε με το ένστικτο της γνώσης, αλλά με το ένστικτο της αναζήτησής της. Η γνώση είναι που μας λείπει και αντιδρούμε σαν κοιμισμένοι.

http://aggelos-x-aggelos.blogspot.com/
Ana Rakel Zumani (fb) είπε...

κι εγω για ολοκληρωτικη καταστροφη μιλησα..αν δεν χασαμε το ενστικτο της επιβιωσης, τοτε χασαμε το ενστικτο της αναζητησης της γνωσης , που θα μας ωθουσε στον αγωνα για την επιβιωση. μαλλον τα ιδια λεμε.

http://aggelos-x-aggelos.blogspot.com/
aggelos-x-aggelos είπε...

Ναι τώρα φαίνεται ότι συμφωνούμε!

http://aggelos-x-aggelos.blogspot.com/
Ana Rakel Zumani (fb) είπε...

OnNews: Ποιο Είναι το Επίπεδο των Ψηφοφόρων στην Ελλάδα; (video)
www.on-news.gr

http://www.on-news.gr/2011/09/video_06.html

http://aggelos-x-aggelos.blogspot.com/
Ana Rakel Zumani (fb) είπε...

-ειμαι πολυ ευτυχισμενη
-γιατι;
-γιατι βγηκε το κομμα μου

http://aggelos-x-aggelos.blogspot.com/
aggelos-x-aggelos είπε...

Το καλύτερο ήταν το "δεν υπάρχει μεγαλύτερη ευτυχία"...

http://aggelos-x-aggelos.blogspot.com/
Sotiris Nikolas Kassos (fb) είπε...

ε τι να κάνει να κλαίει?

http://aggelos-x-aggelos.blogspot.com/
aggelos-x-aggelos είπε...

Όχι τότε. Τώρα!

http://aggelos-x-aggelos.blogspot.com/
Sotiris Nikolas Kassos (fb) είπε...

καλύτερα να δείτε αυτούς τους ανθρώπους- ψηφοφόρους, και όχι μόνο του πασόκ αλλά και όλων των κομμάτων που κυβερνήσαν σαν τους εξαπατημένους, και ο χλευασμός να έχει κατεύθυνση τους εξαπατητές...

http://aggelos-x-aggelos.blogspot.com/
Iris Olimpiou (fb) είπε...

Fake είναι!

http://aggelos-x-aggelos.blogspot.com/
Ana Rakel Zumani (fb) είπε...

ολους τους ψηφοφορους βλεπουμε. οποιος βλεπει πασοκες μονο στο βιντεο ανηκει στην ιδια κατηγορια

http://aggelos-x-aggelos.blogspot.com/
aggelos-x-aggelos είπε...

Προσωπικά τους φανατικούς δεν τους ξεχωρίζω σε κόμματα. Για μένα όλοι ίδιοι είναι. Αλλά επειδή το βίντεο ήρθε σαν απάντηση στη συζήτηση που είχαμε πριν, ρίξε μια ματιά στο κείμενο από το οποίο ξεκίνησε ο διάλογος

http://aggelos-x-aggelos.blogspot.com/2011/09/blog-post.html

http://aggelos-x-aggelos.blogspot.com/
Sotiris Nikolas Kassos (fb) είπε...

Η απάντηση μάλλον κρύβεται στο πρόσφατο παρελθόν μας. Είμαστε η γενιά που, περισσότερο από κάθε άλλη, δήλωνε ανερυθρίαστα απολιτίκ. Είμαστε η γενιά που θεωρούσε απίστευτα βαρετή την ανάγνωση των εφημερίδων, που έχει διαβάσει τη λιγότερη ιστορία, που δεν έχει καμία επαφή με φιλοσοφία και πολιτικές ιδεολογίες, είμαστε η γενιά που δεν ψήφιζε στις εκλογές.

http://aggelos-x-aggelos.blogspot.com/
Sotiris Nikolas Kassos (fb) είπε...

(το παραπάνω απο κείμενο του εξάγγελου) συμφωνώ σε αυτό. διαφωνώ στο ότι έχουν χαθεί, απλά δεν προβάλλονται στην τιβί... εαν είσαι ανθρωπος τέτοιος τέτοιοι θα σε βρουν. αλλά το παραπάνω σχόλιό μου παραμένει, όσο λεει ο ένας στον άλλο δεν έκανες καλά στις εκλογές προωθείται ο εθνικός διχασμός που προωθήθηκε τα προηγούμενα χρόνια μέσω του 2-3-4 κομματισμού.

http://aggelos-x-aggelos.blogspot.com/
Iris Olimpiou (fb) είπε...

Ο Έλληνας "απολιτικ" όσο και ο Έλληνας "πολιτίκ" στο ίδιο καζάνι της βλακείας βράζουν.

http://aggelos-x-aggelos.blogspot.com/
Ana Rakel Zumani (fb) είπε...

ιρις μπερδευτηκες νομιζω. ο πολιτικ οπως και πολλα αλλα πραγματα στην ελλαδα, ειναι ειδος προς εξαφανιση. εδω εχουμε κομματικ...κατι σαν τους ποδοσφαιροφιλους

http://aggelos-x-aggelos.blogspot.com/
Ana Rakel Zumani (fb) είπε...

η τους φανς στο σκυλαδικο , οταν βγαινει ο σκυλας με το μικροφωνο

http://aggelos-x-aggelos.blogspot.com/
ΘΑΝΟΣ ΖΑΧΟΣ (fb) είπε...

xaxaxaaxa rikse rikse......kala ta les!!!!

http://aggelos-x-aggelos.blogspot.com/
Ana Rakel Zumani (fb) είπε...

τι να ριξω. αυτο που ειπε ο αγγελος. επιφανειακη ενημερωση, η πληση εγκεφαλου, απο την τιβι, τις εφημεριδες, το ραδιο, το μπλογκ. τι πολιτικ. πολιτικ χωρις σωστη παιδεια υπαρχει;

http://aggelos-x-aggelos.blogspot.com/
Ana Rakel Zumani (fb) είπε...

αλλα την χειροτερη πληση εγκεφαλου την τρως μεσα στα κομματα απο το ιδιο το κομμα σου..μαριονεττες

http://aggelos-x-aggelos.blogspot.com/
ΘΑΝΟΣ ΖΑΧΟΣ (fb) είπε...

oxi bebaai kai sumfwnw kai epauksanw.....alla dustuxws prepei na to katalaboun monoi tous giati na tous anoiksoume to kefali kai na tous baloume mesa dustuxws den ginete ara o kathenas einai upeuthunos gia tis prakseis tou!!!!!

http://aggelos-x-aggelos.blogspot.com/
aggelos-x-aggelos είπε...

Αυτό ήθελα να πω και εγώ στο άρθρο. Ότι και την προπαγάνδα θα μπορούσαμε να την καταλάβουμε αν είχαμε επίπεδο

http://aggelos-x-aggelos.blogspot.com/
Domna Katimertzi (fb) είπε...

καλά τα λέει κ ο άγγελος και η άννα κ ο νικόλας...το θέμα ομως είναι οτι σε αυτή τη χώρα , αυτοί ολοι είναι οι περισσότεροι.....

http://aggelos-x-aggelos.blogspot.com/
Domna Katimertzi (fb) είπε...

αποδεικνύεται για άλλη ο ωχαλδεφισμός που μας κατέχει

http://aggelos-x-aggelos.blogspot.com/
aggelos-x-aggelos είπε...

Ο οποίος τελικά είναι σύμπτωμα της άγνοιας.

http://aggelos-x-aggelos.blogspot.com/
Domna Katimertzi (fb) είπε...

βεβαίως βεβαίως κ της αμορφωσιάς θα.... συμπλήρωνα...

http://aggelos-x-aggelos.blogspot.com/
aggelos-x-aggelos είπε...

Σας ευχαριστώ όλους για την ωραία συζήτηση που έγινε. Αυτός είναι και ο σκοπός του να γράφεις δημόσια. Έχω μεταφέρει τα σχόλια με τα ονόματά σας στο πρωτότυπο post στο blog μου για να είναι όλα συγκεντωμένα

http://aggelos-x-aggelos.blogspot.com/
Ana Rakel Zumani (fb) είπε...

ευχαριστω Αγγελε. εγινα και "ακολουθος" :)

http://aggelos-x-aggelos.blogspot.com/
aggelos-x-aggelos είπε...

Τιμή μου!

http://aggelos-x-aggelos.blogspot.com/
Dimitris Theodorou (fb) είπε...

οχι ρε πουστηξ μου. εκανα τη μαλακια να το δω!

http://aggelos-x-aggelos.blogspot.com/
Dimitris Theodorou (fb) είπε...

για να κανουμε μια στροφη σε θετικα πραγματα ομως. οι θεσσαλονικεις καναν μια πολυ σωστη κινηση που νομιζω οτι αν πετυχει κ αν επεκταθει κ σε αλλα πραγματα ειναι η μοναδικη λυση για να σταματησει το ξεπουλημα της ελλαδας. μια παρομοια κινηση π.χ. θα μπορουσαν να κανουν οι ηθοποιοι, σκηνοθετες κ οσοι ανηκουν στο χωρο (μερικοι απο τους οποιους εχουν σεβαστες περιουσιες) για να αγορασουν το μουσειο θεατρου που ουσιαστικα εχει κλεισει κ παει για πωληση μαλλον σε ξενους

http://filologos10.wordpress.com/2011/09/06/%CE%B3%CE%B5%CE%BD%CE%BD%CE%AE%CE%B8%CE%B7%CE%BA%CE%B5-%CE%B7-%CE%BA%CE%AF%CE%BD%CE%B7%CF%83%CE%B7-136-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CE%BD%CE%B1-%CE%B5%CE%BE%CE%B1%CE%B3%CE%BF%CF%81%CE%AC%CF%83%CE%BF%CF%85/

http://aggelos-x-aggelos.blogspot.com/
Ana Rakel Zumani (fb) είπε...

αν ειναι βαλτο χωρια μονο του με το σχολιο σου .. για εμπνευση. εδω ποιος θα το δει.

http://aggelos-x-aggelos.blogspot.com/
aggelos-x-aggelos είπε...

Αυτός ο πούστηξ ανωτέρω, γαλάτης είναι; :

http://aggelos-x-aggelos.blogspot.com/
Ana Rakel Zumani (fb) είπε...

ενας αθηναιος με προτυπο τη σαλονικη ειναι. η σαλονικη γενικα φαινεται να εχει μεινει καπως πιο ατοφια απο την αθηνα και πιστευω πως αν, τοτε εκει θα γεννηθουν κι αλλες πρωτοβουλιες και καπου σε μια πολη, δεν ξερω τωρα ομως πια, ηδη κοβουνε δικο τους νομισμα.

http://aggelos-x-aggelos.blogspot.com/
aggelos-x-aggelos είπε...

Δεν αναφερόμουν στο Δημήτρη βέβαια, αλλά στο χαριτωμένο τυπογραφικό της επίκλησης "όχι ρε πούστη μου"

http://aggelos-x-aggelos.blogspot.com/
Ana Rakel Zumani (fb) είπε...

το καταλαβα.. :))

http://aggelos-x-aggelos.blogspot.com/
Martini N. Theodorou (fb) είπε...

χαχχαα παιδιά αυτοί στην Αλεξ/πολη είχαν υποσχέσεις οτι κάτι θα κερδίσουν.. σίγουρα μια θέση στο δημόσιο που σημερα ενοχλει τον αρχιπαπάρα Λοβέρδο. Ομως ακουγονται τόσο γελοία σήμερα ε??? μπορει να ειναι και αγνοι ιδεολόγοι, βέβαια. δυσκολο αλλά μπορεί. αν δεν εκνευριστείς, εχει πολυ γελιο παντως.

http://aggelos-x-aggelos.blogspot.com/
Ana Rakel Zumani (fb) είπε...

εγω θα ελεγα οτι υπαρχει μια λεξη που τα καλυπτει ολα αυτα , μαρτ.. βλακες..λολ!

http://aggelos-x-aggelos.blogspot.com/
Martini N. Theodorou (fb) είπε...

μωρε βλάκες υπήρξαμε πολλοί ..εγω ευτυχώς μια φορα..το 1981.. τωρα τι κανουμε που ακούμε ό,τι πιο εξωφρενικό εχει ακουστεί και καθόμαστε γαμώτο...καθόμαστε...

http://aggelos-x-aggelos.blogspot.com/
aggelos-x-aggelos είπε...

Ποιο είναι όμως το χειρότερο τελικά; Να είσαι φανατισμένος οπαδός σε κάτι τόσο ευτελές όσο το ΠΑΣΟΚ του 2009 ή να χαίρεσαι επιδεικτικά επειδή έχεις εισπράξει προεκλογικές υποσχέσεις; Πιστεύω ότι η απάντηση δεν είναι εύκολη

http://aggelos-x-aggelos.blogspot.com/
Domna Katimertzi (fb) είπε...

ελα ντε...γιατί?....και....πόσο ακόμα θα καθόμαστε μπροστά απο την οθόνη και θα λέμε...θα λέμε..............ΠΟΣΟ ΑΚΟΜΗ?????????????/

http://aggelos-x-aggelos.blogspot.com/
Domna Katimertzi (fb) είπε...

Φανατισμένος οπαδός....οτι χειρότερο, αλλά, να χαίρεσαι με τις προεκλογικές υποσχέσεις του ΠΑΣΟΚ κ όποιου άλλου ακόμη πιο χειρότερο, αφου χρόναι γνωρίζουμε το παιχνίδι αυτό.....

http://aggelos-x-aggelos.blogspot.com/
aggelos-x-aggelos είπε...

Δεν το γνωρίζουμε μόνο. Το παίζουμε κιόλας

http://aggelos-x-aggelos.blogspot.com/
Martini N. Theodorou (fb) είπε...

και τα δύο, φιλε Αγγελε, ειναι τραγικά. αλλά αν εισαι οπαδός χωρις υποσχεσεις, αξίζεις εναν άλφα σεβασμό. Αν χαίρεσαι γτ σου έταξαν, αξίζεις φτύσιμο. Αυτοί που υπόσχονταν, διόριζαν και τωρα μας βρίζουν απο το πρωί μεχρι νυχτός και μας κοιτάζουν σαν ενοχλητικές μύγες, τι αξίζουν???

http://aggelos-x-aggelos.blogspot.com/
Martini N. Theodorou (fb) είπε...

προσωπικά, πρόβλημα ανεργίας δεν έχω..άμεσα τουλάχιστον. Ομως τρελενομαι, ρε παιδιά, όταν ακουω όλα αυτά ή διαβάζω το τι γινεται και το τι έρχεται. Οσοι κινδυνευουν ή εχασαν δουλέιες πώς αντεχουν και δεν ειναι καθε μερα στο δρόμο??? ας ηξερα πώς να τους οργανώσω,,,ας ήξερα τι ν ακανω εστω και μόνη μου για να τους βγάλω στο δρομο

http://aggelos-x-aggelos.blogspot.com/
Domna Katimertzi (fb) είπε...

ακριβώς και τα δύο τραγικά είναι....μιας κ το παιχνίδι το γνωρίζουμε χρόνια....μηπως ομως είναι κ στο αίμα μας αυτό το πελατειακό....μια ζωή το ιδιο για χρόνια τώρα...κ σήμερα ακόμη σε οποιον τάξουν οτι θα βολέψουν τα παιδιά του, θα τρέξει να τους ψηφίστει κ δεν τρέχει τίποτα....αυτοί είμαστε κ για να αλλάξουμε θα περάσουν πολλά χρόνια δυστυχώς.....κ δεν μου αλλάζει τίποτα την γνώμη....

http://aggelos-x-aggelos.blogspot.com/
Ana Rakel Zumani (fb) είπε...

βασικα φακτ ειναι οτι εκει που υπαρχει θεωρια, υπαρχει συνοστισμος. εκει που υπαρχει μια προταση και θελει πραξη, δεν εχει τιποτα. εδω και καιρο παρουσιαζω τον οβολο. και σημερα επισης. για καποιους στον κοσμο ηταν Η λυση , τουλαχιστον για να μην πεθανουν, για αλλους ηταν μια επανασταση. σε καποιες χωρες της ευρωπης, οπως και στη γερμανια, τα τοπικα και κοινωνικα νομισματα δινουν και παιρνουν, παρ ολο που δεν εφτασαν ακομα στο αμην...οι ελληνες αλλου βρεχει..ποιος φταιει; δεν θα ερχεται παντα καποιος να μας ταιζει με το κουταλακι και με δανικα λεφτα..αυτα τελειωσαν...τωρα θελει ιδεες και δραση

http://aggelos-x-aggelos.blogspot.com/
Domna Katimertzi (fb) είπε...

εδω βλέπουμε τα ελληνικά νοικοκυριά καθημερινά χάνουν, χάνουν , χάνουν....ολοι ομως μπροστα απο την τηλεοραση, κάθονται κ περιμένουν....τι....? την επόμενη μέρα ....μήπως είναι καλύτερη....μα πως? ΟΛΟΙ ΣΤΟΥς ΔΡΟΜΟΥς ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΒΓΟΥΝ.....Μα ο καθε ενας έχει κ την δικαιολογία έτοιμη...έτσι στο περίμενε, δεν γίνεται τίποτα ...δυστυχώς......

http://aggelos-x-aggelos.blogspot.com/
Ana Rakel Zumani (fb) είπε...

σημειωστε οτι στο εξωτερικο και διακοπες μπορεις να κανεις με το κοινωνικο νομισμα..ισως να το τονιζω καθε φορα που παρουσιαζω τον οβολο..νομιζω οτι αυτο παρελειπα να κανω τοσον καιρο

http://aggelos-x-aggelos.blogspot.com/
aggelos-x-aggelos είπε...

Υπάρχει μια πολύ ωραία ανάλυση του Στέλιου Ράμφου -θα ψάξω να βρω το link μετά- που εξηγεί περίπου το φαινόμενο τον πελατειακών σχέσεων. Ο συλλογισμός ξεκινάει από την πλήρη ανικανότητά μας να πειθαρχήσουμε σε κάθε νόμο εφόσον αυτός δεν μας συμφέρει, εμάς ή την οικογένειά μας. Ο πολιτισμός μας, που δεν δέχτηκε τόσο τις δυτικές επιρροές του διαφωτισμού αλλά παρέμεινε προσκολλημένος στην ανατολική θεώρηση που είχε στο επίκεντρο την οικογένεια, όταν ήρθε η ώρα να γίνουμε οργανωμένο κράτος-έθνος δεν είχε τους ηγέτες εκείνους που χρειάζονταν ώστε να νομοθετήσουν δίκαια για όλους. Μέριμνά τους ήταν οι δικές τους φατρίες, με λογικό αντίκτυπο την μη τήρηση των νόμων από τους υπόλοιπους. Πολύ γενικά...

http://aggelos-x-aggelos.blogspot.com/
Martini N. Theodorou (fb) είπε...

κάτι διάβασα στη LIFO γι αυτό...βρες το σε παρακαλώ....με ενδιαφέρει ...

http://aggelos-x-aggelos.blogspot.com/
aggelos-x-aggelos είπε...

Διόρθωση: Δεν ήταν ανάλυση ή άρθρο, ήταν συνέντευξη για ένα βιβλίο του, αλλά ακόμα δεν το έχω βρει

http://aggelos-x-aggelos.blogspot.com/
aggelos-x-aggelos είπε...

Το βρήκα.

Είναι πολύ δύσκολο να ψάχνεις για Ράμφο. Πέφτεις πάνω σε άπειρα άρθρα και είναι όλα πολύ ενδιαφέροντα!

http://aggelos-x-aggelos.blogspot.com/
Martini N. Theodorou (fb) είπε...

χαχχα i know... ανέβασε το για να το...κλέψω

http://aggelos-x-aggelos.blogspot.com/
aggelos-x-aggelos είπε...

http://politicalreviewgr.blogspot.com/2011/09/blog-post_5712.html

http://aggelos-x-aggelos.blogspot.com/
aggelos-x-aggelos είπε...

Θα μου επιτρέψετε να παινέψω λίγο το σπίτι μου. Το αρθράκι μου μαζί με το βίντεο της Άννας βγάλανε 2 μέρες συζήτηση. Μπράβο τους, μπράβο τους!!!

http://aggelos-x-aggelos.blogspot.com/
Martini N. Theodorou (fb) είπε...

χαλάλι σας!

http://aggelos-x-aggelos.blogspot.com/
Dimitris Theodorou (fb) είπε...

ναι ο ραμφος αξιζει! ο ραμφος ειναι το αντιθετο του πουστηξ χαχα ο πουστηξ ειναι ο γαλατης που ειχε ψηφησει ΝΔ, το 2009 ψηφησε πασοκ κ τωρα ετοιμαζεται να ξαναψηφησει ΝΔ για να ξαναπανυγυρισει.... αλλα στις επομενες εκλογες θα τον δεσουμε στο δεντρο μαζι μα τον κακοφωνιξ.... αυτη ειναι η λυση για τις επομενες εκλογες. τη μερα των εκλογων να κλειδωσουμε ολοι τους γονεις μας κ τους γερους στα σπιτια να πεταξουμε τα κλειδια κ να σκασουμε τα λαστιχα των κλειδαραδων.

http://aggelos-x-aggelos.blogspot.com/
Martini N. Theodorou (fb) είπε...

εχω και κατι συναδελφους που ειναι νεοτεροι κα θα κανουν το ίδιο..πολλούς πρεπει να δεσουμε...

http://aggelos-x-aggelos.blogspot.com/
aggelos-x-aggelos είπε...

Ήθελα πραγματικά να ήξερα όμως, όλοι αυτοί οι αγανακτισμένοι τι θα ψηφίσουν;

http://aggelos-x-aggelos.blogspot.com/
Ghelly Simintzi (fb) είπε...

egw pali ... giati nomizw oti prepei oloi na meinoyn lymenoi ... alla na misthwsoyme enan moutzahentin na pesei zwsmenos me ekriktika megatonwn sto kentro ths voylhs kai MPOUUUUMMM!!! mia kai kalh tha glitwsoyme ... (elpizw na mhn vrw thn dhe eksw apo to spiti moy to vrady ... lol)

http://aggelos-x-aggelos.blogspot.com/
Martini N. Theodorou (fb) είπε...

κι εγω ειχα αυτήν την απορια το καλοκαιρι με τους αγανακτισμενους...νομιζω θα απεχουμε..

http://aggelos-x-aggelos.blogspot.com/
aggelos-x-aggelos είπε...

Αυτό, παρά τα όσα λέγονται, εγώ δεν το βρίσκω και τόσο κακό. Αρκεί όμως να γίνει μαζικά. Δηλαδή πάνω από 70%.

http://aggelos-x-aggelos.blogspot.com/
Dimitris Theodorou (fb) είπε...

νομιζω αγγελε οτι το μεγαλυτερο μερος τους εχει συνταχθει με τον καζακη στο ΕΠΑΜ. κ εγω προς τα κει παω. καθε μερα διαβαζω νεα του προσπαθωντας να δω τι σκοπους εχουν κ μεχρι στιγμης με εχουν πεισει

Τι είναι και τι θέλει το ΕΠΑΜ; ~ Loutrakiblog©

http://loutrakiblog.blogspot.com/2011/07/blog-post_1448.html ..

http://aggelos-x-aggelos.blogspot.com/
Martini N. Theodorou (fb) είπε...

ετσι λεω κι εγω.... ο αδελφος μου θα διαφωνήσει αλλά δε βλεπω άλλη λυση

http://aggelos-x-aggelos.blogspot.com/
Ana Rakel Zumani (fb) είπε...

γιατι δεν κανετε σαν τους σαλονικιους; μαζεψτε λεφτα να αγορασετε τη βουλη.

http://aggelos-x-aggelos.blogspot.com/
Martini N. Theodorou (fb) είπε...

θα κατεβει ομως σε εκλογες??? παμε επαμ..δεν εχω αντιρρηση :)))

http://aggelos-x-aggelos.blogspot.com/
aggelos-x-aggelos είπε...

Δεν τον ξέρω, θα τον διαβάσω και θα το συζητήσουμε. Ελπίζω μόνο να μην είναι άλλη μια προσπάθεια σαν αυτές που και καλά μιλάνε εξ ονόματος όλων

http://aggelos-x-aggelos.blogspot.com/
aggelos-x-aggelos είπε...

Θυμίζει και ΕΠΟΝ!

http://aggelos-x-aggelos.blogspot.com/
Dimitris Theodorou (fb) είπε...

ε οχι κ να αγορασουμε τη βουλη! οι θεσσαλονικεις αγοραζουν την υγεια τους τη ζωη τους δηλ. το νερο τους. εμεις να αγορασουμε τα σκατα??? τι να τα κανουμε? βιολογικο καυσιμο??

http://aggelos-x-aggelos.blogspot.com/
Ana Rakel Zumani (fb) είπε...

ασε που εγω εχω και μια αλλη προταση. εφοσον ειμαστε που ειμαστε ομορφοι ως ελληνες και ανακαλυψαμε τον πολιτισμο οταν μας επεσε απο τους δωδεκα θεους, και τη δημοκρατια και τη γλωσσα..θα μπορουσαμε να κανουμε μηνυσεις, οποιος χρησιμοποιει κατι δικο μας να πληρωνει. πχ 1 σεντ για καθε λεξη για τον κοινο πολιτη του κοσμου και 1 ευρω για καθε πολιτικο στον κοσμο.

http://aggelos-x-aggelos.blogspot.com/
Martini N. Theodorou (fb) είπε...

ε ρε κατι μηνιυσεις που θα πεσουν!!!!!!!!!!

http://aggelos-x-aggelos.blogspot.com/
aggelos-x-aggelos είπε...

Πλάκα πλάκα, αυτό με την αγορά της βουλής είναι αρκετά επικίνδυνο σαν θέμα συζήτησης. Εδώ και καιρό έχω δει κάποιους να δηλώνουν πολιτικές παρατάξεις με έμβλημα τον Καποδίστρια. Αν και το έργο του Καποδίστρια είναι αναμφισβήτητα μεγαλειώδες, εκείνο που θέλουν ουσιαστικά να πουν αυτοί, νομίζω ότι έχει σχέση περισσότερο με την ιδιότητα που είχε, αυτή του κυβερνήτη. Δηλαδή απολυταρχία, δηλαδή το όραμά τους είναι πολύ κοντά στη χούντα. Και βεβαίως δεν θέλω να πω ότι ο Καποδίστριας ήταν φασίστας αλλά να μην μπερδεύουμε τις καταστάσεις. Τώρα καμία σχέση με όσα λέγαμε, αλλά μου ήρθε στο μυαλό με αυτό με τη βουλή

http://aggelos-x-aggelos.blogspot.com/
Martini N. Theodorou (fb) είπε...

Τον Καποδίστρια τον προτείνουν οι Ελληνάρες κλάιν μάιν....θεωρειται ο καλυτερος κυβερνήτης βεβαια, αλλά αυτοί εννοουν αυτό που λες... τι να πω??

http://aggelos-x-aggelos.blogspot.com/
Petros Zumanis (fb) είπε...

Τι πράγματα ειναι αυτά ρε παιδιά. Που ζούμε; Αν ρωτήσει κανένας απο τους ξένους φιλους της ομάδας, τι θα πούμε οτι κάνουμε εκεί;

http://aggelos-x-aggelos.blogspot.com/
aggelos-x-aggelos είπε...

Για το βίντεο λες; Θα πούμε μια βόλτα βγάλαμε τους τρόφιμους από το Δαφνί!

http://aggelos-x-aggelos.blogspot.com/
Petros Zumanis (fb) είπε...

Το βίντεο 'Αγγελε. Δεν έχω χρόνο για διαβασμα σημερα. Θα επανελθω ομως. Καλα να περνατε παιδια!

http://aggelos-x-aggelos.blogspot.com/
aggelos-x-aggelos είπε...

Να 'σαι καλά Πέτρο!

http://aggelos-x-aggelos.blogspot.com/
aggelos-x-aggelos είπε...

Δημήτρη δεν με έπεισε το ΕΠΑΜ. Και είχα μια ελπίδα...

http://aggelos-x-aggelos.blogspot.com/
Dimitris Theodorou (fb) είπε...

αγγελε κ εγω στην ελπιδα ειμαι ακομη δυστυχως κ τους βολιδοσκοπω. τον καζακη τον ηξερα απο οταν ημουν φοιτητης στο πανεπιστημιο. ειναι ενα καθαρο μυαλο που εκφραζεται απλα, ξερει τι θελει κ με μεγαλες γνωσεις απο οικονομικα. δυστυχως ομως παντα υπαρχουν οι "αυλικοι" σε καθε προσπαθεια καποιου να δωσει μια διαφορετικη λυση. υπαρχει επισης η μεγαλη διαφορα απο τη θεωρια στην πραξη. θα δουμε.. ειναι παντως μια κινηση κ θα ειναι ευλογια να υπαρξουν κ αλλες τετοιες κινησεις γιατι καποια στιγμη πρεπει να δημιουργηθει ενα διαφορετικο πολιτικο σκηνικο για να παει στο διολο το παλιο.

http://aggelos-x-aggelos.blogspot.com/
Λάμπρος Βαΐου (protagon) είπε...

http://amesidemocratia.blogspot.com/

Η πλέον εύστοχη φράση σας: " Είναι η μόνη μας ευκαιρία να αποσυσχετίσουμε τη λέξη 'πολιτική' απο τη λέξη 'κόμματα' ". Και θα προσέθετα: "Να στοχαστούμε εκδοχές Άμεσης Δημοκρατίας" - αφού μόνον στην Άμεση Δημοκρατία κορυφώνεται η έννοια (και η πράξη) της "πολιτικής".

http://aggelos-x-aggelos.blogspot.com/
Γιώργος Χ. (protagon) είπε...

Μήπως βιάζεστε λίγο να εκφραστείτε ως "τυπικό δείγμα" μιας γενιάς ; Και βέβαια είναι αναφαίρετο δικαίωμά σας αλλά, "οσμιζόμενος" τα σχόλια που θα ακολουθήσουν, παρέχετε το απαραίτητο προσάναμμα σε όσους σπεύσουν να χλευάσουν ακόμα μια φορά τις συγκεντρώσεις ατόμων και ομάδων στα πεζοδρόμια και τις πλατείες.

Εξαιρώντας εκείνους που, ιδεολογικά και μόνο, δε θα μπορούσαν ποτέ να συμμετέχουν σε κάτι παρόμοιο, έχω την άποψη οτι σε κάθε έναν από τους υπόλοιπους αντιστοιχεί και μια διαφορετική γνώμη για το φαινόμενο. Όπως, ακριβώς, συμβαίνει με τα θέματα Παιδείας, Υγείας, Αθλητισμού, Εκκλησίας κ.ά. όπου ο κάθε νεοέλληνας έχει μια a la carte τοποθέτηση απέναντί τους. Αδυνατεί να συστρατευθεί έστω και με έναν ακόμα συμπολίτη του σε κοινό σκοπό, εάν αυτός δεν ταυτίζεται απόλυτα με τα πιστεύω του, τις ιδεοληψίες του, τις ελλιπέστατες πολλές φορές γνώσεις του κ.ο.κ.

Περιμένετε, λέτε, προτάσεις, θέσεις και "απώτερο σκοπό". Λογικό και ευκταίο. Αδύνατον, όμως, να επιτευχθεί άμεσα από ένα τόσο ετερόκλητο πλήθος. Πράγμα που θεωρώ σημάδι υγείας. Οι άνθρωποι που ξεβολεύτηκαν, ώστε το σώμα τους να καταλάβει μερικά τετραγωνικά εκατοστά δημόσιου χώρου, χωρίς φυσικά να ανήκουν σε μια και μόνο "γενιά", δηλώνουν και μόνο με την παρουσία τους ανάμεσα σε χιλιάδες Συμπατριωτών μας την αντίθεσή τους, την αγωνία τους και την οργή τους για τα όσα βίαια, και εν πολλοίς άδικα, συμβαίνουν στην καθημερινότητά τους.
Μπορεί να μην το αναγνωρίζετε, "άμαθος από τέτοια" όπως ισχυρίζεστε για τη "γενιά σας, αλλά ακόμη και η σιωπή τους στέλνει ηχηρά μηνύματα. Με κυριότερο, ότι από δω και μπρος δεν μπορούμε να πορευθούμε έχοντας ως ταγούς πρόσωπα που μας οδήγησαν, είτε με δόλο είτε από ανικανότητα, ως εδώ. Όταν ο ψεύτης, ο κλέφτης, ο βιαστής στρογγυλοκάθεται στον καναπέ ΣΟΥ, δεν αρχίζεις διάλογο και διαπραγματεύσεις μαζί του αγαπητέ Άγγελε.

Η Ιστορία έχει διασώσει αρκετές φωτογραφίες από πλήθη ανθρώπων που αγωνίζονταν, επευφημούσαν και αποδοκίμαζαν. Δεν ήταν ομοιογενή, δεν ανήκαν σε μια και μόνο συντεχνία, δεν ήταν όλοι ηθικοί και ανυστερόβουλοι. Αλλά ήταν ΕΚΕΙ. Αν θέλουμε να λεγόμαστε Άνθρωποι, με όνειρα και αξιοπρέπεια, οφείλουμε να αποτελέσουμε ένα pixelάκι στις επόμενες φωτογραφίες.

Ξεβολευτείτε !

http://aggelos-x-aggelos.blogspot.com/