Το 'δικαίωμα' στην ηλιθιότητα
Το σύστημα δημιουργεί τεμπέληδες και ηλίθιους. Ή μάλλον πρώτα ηλίθιους και μετά τεμπέληδες. Βρισκόμαστε στην εποχή του ηλίθιου. Η μεγαλύτερη βλακεία επιβραβεύεται. Όσο πιο πολύ βλάκας είσαι τόσο καλύτερα ζεις.
Δεν θα σταθώ στην τηλεόραση και στους μαϊντανούς κάθε είδους. Το επιχείρημα "αυτά θέλει ο κόσμος" προσωπικά με καλύπτει. Η τηλεόραση, όπως και όλα τα ΜΜΕ είναι μαγαζιά. Αν δεν είχαν πελάτες θα άλλαζαν εμπόρευμα. Άρα όντως το προϊόν έχει πέραση. Ούτε ο φανατισμός με διάφορες ιδεολογίες (νεοφασίστες, χούλιγκανς κλπ.) με απασχολεί -εδώ. Φανατικοί πάντα υπήρχαν και πάντα θα υπάρχουν. Εκείνο που με ενδιαφέρει είναι η καινούρια φουρνιά ηλιθίων. Οι ηλίθιοι που το θεωρούν δικαίωμα και μαγκιά τους.
Το κακό βέβαια δεν είναι ελληνικό. Είναι αμερικάνικο. Από εκεί ξεκίνησε η επιβράβευση της κάθε είδους ελαφρότητας. Τι γίνεται λοιπόν εκεί; Ας πούμε ότι κάποιος πέφτει και σπάει το πόδι του μέσα σε ένα μαγαζί επειδή δεν είδε ένα πλακάκι που έχει βγει. Τι κάνει; Κάνει αυτό που ξέρει να κάνει καλύτερα. Μηνύει τον καταστηματάρχη και παίρνει αποζημίωση για τις μέρες που έχασε από τη δουλειά, για ψυχική οδύνη και για ό,τι άλλο βάλει ο νους του δικηγόρου του. Ο οποίος, βέβαια, πληρώνεται με ποσοστό. Και ας πούμε ότι αυτό έχει μια βάση. Αγοράζει, λοιπόν, ο εν λόγω ηλίθιος ένα γιαούρτι. Και είναι χαλασμένο. Τι θα κάνει; Μα θέλει και ρώτημα; Θα το φάει βέβαια. Και όχι μόνο θα το φάει, αλλά θα παρακαλάει και το Θεό να πάθει όσο το δυνατόν χειρότερη δηλητηρίαση, γιατί αυτό θα έχει και τη μεγαλύτερη αποζημίωση. Ποια είναι λοιπόν η λογική; Έχεις φράγκα; Θα στα φάω. Όχι να κάνω δικά μου. Να μην έχεις εσύ. Και η δικαιολογία; Το δικαιούμαι.
Η λογική της ζήλιας είναι "να μπορούσα και εγώ". Κάποιος έχει πετύχει κάτι και "θέλω και εγώ". Απολύτως θεμιτό. Αυτό όμως, για χίλιους δύο λόγους και παντός είδους αδυναμίες, έχει εξελιχθεί στο "να του καεί του πούστη". "Δεν μπορώ εγώ; Δεν θα έχεις ούτε εσύ. Ή αλλιώς θα μου δώσεις και εμένα"!
Δεν ξέρω ποιο από τα δύο είναι υποσυνείδητη ανάγκη του ανθρώπου αλλά υπάρχουν και τα δύο σε πολύ μεγάλο βαθμό. Κυρίως το δεύτερο και κυρίως, βέβαια, στην Ελλάδα.
Το να ζηλέψεις κάποιον για κάτι που έχει ή που σκέφτηκε να κάνει το θεωρώ απόλυτα φυσιολογικό. Ο όποιος νεωτερισμός ξεκινάει από έναν και μετά το κάνουν πολλοί. Άλλος γιατί ζήλεψε την αίγλη και άλλος γιατί ζήλεψε το κέρδος. Και πως αλλιώς θα μπορούσε να γίνει; Είναι σαν να θέλει κάποιος να γίνει φυσικός αλλά να μη διαβάσει τη θεωρία τη σχετικότητας γιατί θέλει να την ανακαλύψει μόνος του. Αυτή είναι η εποικοδομητική ζήλια, γιατί δεν μπορείς να θεωρηθείς ότι ζήλεψες τον Αϊνστάιν. Σε πιο απλά πράγματα όμως, και κυρίως σε θέματα βιοπορισμού, οι καταστάσεις είναι λίγο διαφορετικές. Η ζήλια τυφλώνει και θες μερίδιο από τα κέρδη του άλλου λες και τα βγάλατε μαζί.
Που κολλάνε τώρα οι ηλίθιοι; Όλο αυτό το πράγμα οι μεγάλες εταιρείες το έχουν καταλάβει. Οι ενώσεις προστασίας καταναλωτών δεν θα μπορούσαν να υπάρξουν αν δεν είχαν το ok από τις μεγάλες εταιρείες. Όποιος πιστεύει ότι είναι κατάκτηση των καταναλωτών είναι αφελής. Αλλά αυτοί δεν έχουν πρόβλημα να βάλουν το χέρι βαθιά στην τσέπη γιατί δεν θα πάθουν τίποτα. Έχουν να καλυφθούν. Αν όμως εσύ καταναλωτή μάθεις να χειρίζεσαι έτσι τις αγαρμποσύνες σου δεν θα κάνεις ποτέ τη διάκριση του σε ποιόν κάνεις τι. Θα κοιτάς γύρω σου και θα ψάχνεις να βρεις ποιος σε αδίκησε για να σε αποζημιώσει. Γιατί έχεις το δικαίωμα. Ακριβώς όπως παραμυθιάζει η τηλεόραση με το "πείτε μας κύριε σταρ, τι τρώτε για πρωινό, ο κόσμος έχει δικαίωμα να μάθει" έτσι παραμυθιάζει και το σημερινό σύστημα με το "έχεις δικαίωμα να είσαι απρόσεχτος και θα αμειφθείς για αυτό". Πόσες μικρές επιχειρήσεις λοιπόν, δεν θα βγουν από τη μέση αν χρειαστεί να αποζημιώσουν 2-3 κατ' επάγγελμα ηλίθιους. Και σε ποιον κάνεις κακό εσύ 'συνειδητέ καταναλωτή'; Μήπως κάνεις τον πλούσιο πλουσιότερο και τον φτωχό φτωχότερο;
Το περίεργο είναι ότι, όπως είπα και παραπάνω, η κακιά ζήλια είναι κυρίως ελληνικό φαινόμενο, αλλά από την Αμερική ξεκίνησε η μόδα του ηλίθιου umber alles. Τελικά είναι πολύ μπροστά οι άνθρωποι. Κατάφεραν να εκτιμήσουν την αξία ενός χαρακτηριστικού που δεν είναι και ιδιαίτερα διαδεδομένο στο λαό τους. Και κοιτάξτε τι πέτυχαν; Να τρωγόμαστε μεταξύ μας.
Το κακό, βέβαια, ξεκινάει από το ότι ο κόσμος δεν τα βγάζει πέρα με τη δουλειά του. Αν καταφέρει να βρει δουλειά. Από εκεί ξεκινάει το ένστικτο του να καταστρέψω και να αρπάξω. Το οποίο καλλιεργήθηκε κατάλληλα από τους μελετητές και έγινε κατευθυνόμενο. Η Ελλάδα, περιέργως, είναι λίγο πίσω σ' αυτό. Δεν υπάρχει τόσο έντονο νομικό πλαίσιο κατοχύρωσης των ηλίθιων. Πλέον όμως ζούμε σε ένα παγκόσμιο χωριό. Δεν συμβαίνει στην Ελλάδα ακόμα. Θα συμβεί.
Η λογική του να είμαστε όσο περισσότερο γίνεται εκτός των νόμων της ζούγκλας έχει αρχίσει να με ενοχλεί. Κάποτε μάγκας ήταν αυτός που πούλαγε ένα χαλασμένο γιαούρτι και χαζός αυτός που το έτρωγε. Τώρα να είναι μάγκας αυτός που εξαπατήθηκε, και να παίρνει λεφτά από αυτό είναι λίγο χοντρό για μένα. Και το να κοιτάς μόνο πόσα λεφτά θα πάρεις είναι και αυτό λάθος. Το θέμα είναι από ποιον θα τα πάρεις. Αλλά αν ενοχλούσε αυτό θα ενοχλούσε και το ότι πληρώνουμε ίδιο φόρο για ένα Marlboro με αυτόν που πληρώνει και ο Bill Gates...
Να μην επεκταθώ όμως σε θέματα έμμεσης φορολογίας. Έχουν γραφτεί αρκετά για αυτό το θέμα. Απλά θέλω να συνεχίσω να προσέχω τι γιαούρτια αγοράζω και να μη στηρίζομαι μόνο στην αποζημίωση σε περίπτωση που εξαπατηθώ. Γιατί αλλιώς το σύστημα γίνεται σαν την υπερπροστατευτική μαμά που βγάζει νωθρά παιδιά. Και τα νωθρά παιδιά δεν είναι παιδιά με ειδικές ανάγκες για να χρίζουν ιδιαίτερης μεταχείρισης.
Δεν θα σταθώ στην τηλεόραση και στους μαϊντανούς κάθε είδους. Το επιχείρημα "αυτά θέλει ο κόσμος" προσωπικά με καλύπτει. Η τηλεόραση, όπως και όλα τα ΜΜΕ είναι μαγαζιά. Αν δεν είχαν πελάτες θα άλλαζαν εμπόρευμα. Άρα όντως το προϊόν έχει πέραση. Ούτε ο φανατισμός με διάφορες ιδεολογίες (νεοφασίστες, χούλιγκανς κλπ.) με απασχολεί -εδώ. Φανατικοί πάντα υπήρχαν και πάντα θα υπάρχουν. Εκείνο που με ενδιαφέρει είναι η καινούρια φουρνιά ηλιθίων. Οι ηλίθιοι που το θεωρούν δικαίωμα και μαγκιά τους.
Το κακό βέβαια δεν είναι ελληνικό. Είναι αμερικάνικο. Από εκεί ξεκίνησε η επιβράβευση της κάθε είδους ελαφρότητας. Τι γίνεται λοιπόν εκεί; Ας πούμε ότι κάποιος πέφτει και σπάει το πόδι του μέσα σε ένα μαγαζί επειδή δεν είδε ένα πλακάκι που έχει βγει. Τι κάνει; Κάνει αυτό που ξέρει να κάνει καλύτερα. Μηνύει τον καταστηματάρχη και παίρνει αποζημίωση για τις μέρες που έχασε από τη δουλειά, για ψυχική οδύνη και για ό,τι άλλο βάλει ο νους του δικηγόρου του. Ο οποίος, βέβαια, πληρώνεται με ποσοστό. Και ας πούμε ότι αυτό έχει μια βάση. Αγοράζει, λοιπόν, ο εν λόγω ηλίθιος ένα γιαούρτι. Και είναι χαλασμένο. Τι θα κάνει; Μα θέλει και ρώτημα; Θα το φάει βέβαια. Και όχι μόνο θα το φάει, αλλά θα παρακαλάει και το Θεό να πάθει όσο το δυνατόν χειρότερη δηλητηρίαση, γιατί αυτό θα έχει και τη μεγαλύτερη αποζημίωση. Ποια είναι λοιπόν η λογική; Έχεις φράγκα; Θα στα φάω. Όχι να κάνω δικά μου. Να μην έχεις εσύ. Και η δικαιολογία; Το δικαιούμαι.
Η λογική της ζήλιας είναι "να μπορούσα και εγώ". Κάποιος έχει πετύχει κάτι και "θέλω και εγώ". Απολύτως θεμιτό. Αυτό όμως, για χίλιους δύο λόγους και παντός είδους αδυναμίες, έχει εξελιχθεί στο "να του καεί του πούστη". "Δεν μπορώ εγώ; Δεν θα έχεις ούτε εσύ. Ή αλλιώς θα μου δώσεις και εμένα"!
Δεν ξέρω ποιο από τα δύο είναι υποσυνείδητη ανάγκη του ανθρώπου αλλά υπάρχουν και τα δύο σε πολύ μεγάλο βαθμό. Κυρίως το δεύτερο και κυρίως, βέβαια, στην Ελλάδα.
Το να ζηλέψεις κάποιον για κάτι που έχει ή που σκέφτηκε να κάνει το θεωρώ απόλυτα φυσιολογικό. Ο όποιος νεωτερισμός ξεκινάει από έναν και μετά το κάνουν πολλοί. Άλλος γιατί ζήλεψε την αίγλη και άλλος γιατί ζήλεψε το κέρδος. Και πως αλλιώς θα μπορούσε να γίνει; Είναι σαν να θέλει κάποιος να γίνει φυσικός αλλά να μη διαβάσει τη θεωρία τη σχετικότητας γιατί θέλει να την ανακαλύψει μόνος του. Αυτή είναι η εποικοδομητική ζήλια, γιατί δεν μπορείς να θεωρηθείς ότι ζήλεψες τον Αϊνστάιν. Σε πιο απλά πράγματα όμως, και κυρίως σε θέματα βιοπορισμού, οι καταστάσεις είναι λίγο διαφορετικές. Η ζήλια τυφλώνει και θες μερίδιο από τα κέρδη του άλλου λες και τα βγάλατε μαζί.
Που κολλάνε τώρα οι ηλίθιοι; Όλο αυτό το πράγμα οι μεγάλες εταιρείες το έχουν καταλάβει. Οι ενώσεις προστασίας καταναλωτών δεν θα μπορούσαν να υπάρξουν αν δεν είχαν το ok από τις μεγάλες εταιρείες. Όποιος πιστεύει ότι είναι κατάκτηση των καταναλωτών είναι αφελής. Αλλά αυτοί δεν έχουν πρόβλημα να βάλουν το χέρι βαθιά στην τσέπη γιατί δεν θα πάθουν τίποτα. Έχουν να καλυφθούν. Αν όμως εσύ καταναλωτή μάθεις να χειρίζεσαι έτσι τις αγαρμποσύνες σου δεν θα κάνεις ποτέ τη διάκριση του σε ποιόν κάνεις τι. Θα κοιτάς γύρω σου και θα ψάχνεις να βρεις ποιος σε αδίκησε για να σε αποζημιώσει. Γιατί έχεις το δικαίωμα. Ακριβώς όπως παραμυθιάζει η τηλεόραση με το "πείτε μας κύριε σταρ, τι τρώτε για πρωινό, ο κόσμος έχει δικαίωμα να μάθει" έτσι παραμυθιάζει και το σημερινό σύστημα με το "έχεις δικαίωμα να είσαι απρόσεχτος και θα αμειφθείς για αυτό". Πόσες μικρές επιχειρήσεις λοιπόν, δεν θα βγουν από τη μέση αν χρειαστεί να αποζημιώσουν 2-3 κατ' επάγγελμα ηλίθιους. Και σε ποιον κάνεις κακό εσύ 'συνειδητέ καταναλωτή'; Μήπως κάνεις τον πλούσιο πλουσιότερο και τον φτωχό φτωχότερο;
Το περίεργο είναι ότι, όπως είπα και παραπάνω, η κακιά ζήλια είναι κυρίως ελληνικό φαινόμενο, αλλά από την Αμερική ξεκίνησε η μόδα του ηλίθιου umber alles. Τελικά είναι πολύ μπροστά οι άνθρωποι. Κατάφεραν να εκτιμήσουν την αξία ενός χαρακτηριστικού που δεν είναι και ιδιαίτερα διαδεδομένο στο λαό τους. Και κοιτάξτε τι πέτυχαν; Να τρωγόμαστε μεταξύ μας.
Το κακό, βέβαια, ξεκινάει από το ότι ο κόσμος δεν τα βγάζει πέρα με τη δουλειά του. Αν καταφέρει να βρει δουλειά. Από εκεί ξεκινάει το ένστικτο του να καταστρέψω και να αρπάξω. Το οποίο καλλιεργήθηκε κατάλληλα από τους μελετητές και έγινε κατευθυνόμενο. Η Ελλάδα, περιέργως, είναι λίγο πίσω σ' αυτό. Δεν υπάρχει τόσο έντονο νομικό πλαίσιο κατοχύρωσης των ηλίθιων. Πλέον όμως ζούμε σε ένα παγκόσμιο χωριό. Δεν συμβαίνει στην Ελλάδα ακόμα. Θα συμβεί.
Η λογική του να είμαστε όσο περισσότερο γίνεται εκτός των νόμων της ζούγκλας έχει αρχίσει να με ενοχλεί. Κάποτε μάγκας ήταν αυτός που πούλαγε ένα χαλασμένο γιαούρτι και χαζός αυτός που το έτρωγε. Τώρα να είναι μάγκας αυτός που εξαπατήθηκε, και να παίρνει λεφτά από αυτό είναι λίγο χοντρό για μένα. Και το να κοιτάς μόνο πόσα λεφτά θα πάρεις είναι και αυτό λάθος. Το θέμα είναι από ποιον θα τα πάρεις. Αλλά αν ενοχλούσε αυτό θα ενοχλούσε και το ότι πληρώνουμε ίδιο φόρο για ένα Marlboro με αυτόν που πληρώνει και ο Bill Gates...
Να μην επεκταθώ όμως σε θέματα έμμεσης φορολογίας. Έχουν γραφτεί αρκετά για αυτό το θέμα. Απλά θέλω να συνεχίσω να προσέχω τι γιαούρτια αγοράζω και να μη στηρίζομαι μόνο στην αποζημίωση σε περίπτωση που εξαπατηθώ. Γιατί αλλιώς το σύστημα γίνεται σαν την υπερπροστατευτική μαμά που βγάζει νωθρά παιδιά. Και τα νωθρά παιδιά δεν είναι παιδιά με ειδικές ανάγκες για να χρίζουν ιδιαίτερης μεταχείρισης.
17 αξιόλογες σκέψεις:
Please say hello to a new blog in the town
www.nonprivatelife.blogspot.com
Η κοινωνία μας δυστυχώς για να ευημερήσει, και μ'αυτό εννοώ πολιτικούς,επιχειρηματίες και όλους τους συμφεροντικά εμπλεκόμενους (!τί είπα πάλι... όταν λέω ότι θα ξεχάσουμε να μιλάμε...) πρέπει να στηριχτεί σε μερικούς καλούς ανθρώπους. Αυτοί είναι οι ηλίθιοι που τόσο χαρακτηριστικά περιγράφεις!!!Κοινωνία χωρίς ηλίθιους δεν μπορεί να πάει μπροστά.Δυστυχώς όλοι όσοι προανέφερα,πρέπει να στηριχτούν στις πλάτες κάποιων λιγότερο έξυπνων προκειμένου να παν οι ίδιοι μπροστά (δηλ.να γεμίσουν το πορτοφόλι τους,με εννοείς έτσι;;;).
Σε εννοώ. Αλλά δεν είναι μόνο αυτό. Πρώτα πρέπει να ζεις με στοιχειώδη αξιοπρέπια. Μετά αν γεμίσει και το πορρτοφόλι καλώς. Το θέμα είναι να κοιτάμε τι κάνουμε εμείς και όχι οι άλλοι. Μάλλον όλα αυτά συμβαίνουν μετά από αποτυχίες δικιές μας. Γιαυτό ασχολούμαστε τόσο πολύ με τους άλλους.
Σε ευχαριστώ για την ανταπόκριση!
Συμφωνώ απόλυτα με αυτό που απάντησες στην sofi-k ότι πρέπει να κοιτάμε τι κάνουμε εμείς και όχι οι άλλοι. Και δυστυχώς,όπως αναφέρεις στο κείμενό σου είναι ελληνικότατο φαινόμενο ο φθόνος για το τι έχει και πως το απέκτησε ο διπλανός. Πίσω από κάθε επιτυχία πρέπει να κρύβονται πάντα ίντριγκες, απάτες, εύνοιες, μέσα κλπ Τελικά βέβαια, κακό δεν παθαίνει ο κάθε επιτυχημένος αλλά ο...παραπονιάρης και ζηλόφθονος γιατί αυτά τα αρνητικά συναισθήματα επηρεάζουν τον ίδιο
και αποτελούν ανασταλτικό παράγοντα στη δική του εξέλιξη.
Όχι βέβαια ότι δεν υπάρχει διαφθορά και αδικία αλλά πιστεύω ότι με ένα περίεργο τρόπο-μηχανισμό κάποια στιγμή η δικαιοσύνη απονέμεται. Ας μην το παίζουμε εμείς λοιπόν δικαστές ή επικριτές των άλλων γιατί ο δρόμος του καθενός μας είναι ξεχωριστός και αυτό που πρέπει να μας αφορά είναι η δικιά μας και μόνο "διαδρομή"
Άλλωστε είναι αστείο να ζηλεύεις κάποιον όταν:
1 Δεν ξέρεις τι έχει περάσει στη ζωή του πριν την τωρινή περυχημένη φάση του
2 Δεν ξέρεις πως νοιώθει μέσα του
(η επαγγελματική, οικονομική κλπ επιτυχία δεν συνεπάγεται ευτυχισμένη προσωπική ζωή άσχετα αν κανένας δεν θέλει να βγάζει προς τα έξω τα προβλήματά του)
3 Δεν ξέρεις τι του επιφυλλάσει το αύριο. Το μόνο που ξέρουμε ΟΛΟΙ είναι το κοινό...τέλος που μας περιμένει και εκεί είμαστε όλοι ίσοι και όμοιοι. Aκόμα κι όσοι αρχίσουν να ευωδιάζουν και να είναι ροδομάγουλοι μερικά χρόνια μετά :-)
Μία καλημέρα aggelos και δυο σκέψεις εν τάχει πριν φύγω για την δουλειά (έχω αργήσει κιόλας)...
Μου άρεσε το κείμενό σου. Ο ωχαδελφισμός, η αδιαφορία, ο φθόνος (σε αρκετά μεγάλο βαθμό), η οκνηρία είναι από τα κύρια χαρακτηριστικά του καλοπερασάκια Έλληνα, της ελληνικής κοινωνίας. Είναι, επιπλέον, χαρακτηριστικά που άψογα εξυπηρετούν αυτούς που τόσο διακαώς επιθυμούν να τιθασεύσουν τα πλήθη και να τα χαληναγωγήσουν.
Και ο spyros βρίσκω επίσης ότι έχει πολύ μεγάλο δίκιο ([...]Όχι βέβαια ότι δεν υπάρχει διαφθορά και αδικία αλλά πιστεύω ότι με ένα περίεργο τρόπο-μηχανισμό κάποια στιγμή η δικαιοσύνη απονέμεται. Ας μην το παίζουμε εμείς λοιπόν δικαστές ή επικριτές των άλλων γιατί ο δρόμος του καθενός μας είναι ξεχωριστός και αυτό που πρέπει να μας αφορά είναι η δικιά μας και μόνο "διαδρομή". [...] 3.Δεν ξέρεις τι του επιφυλλάσει το αύριο. Το μόνο που ξέρουμε ΟΛΟΙ είναι το κοινό...τέλος που μας περιμένει και εκεί είμαστε όλοι ίσοι και όμοιοι. Aκόμα κι όσοι αρχίσουν να ευωδιάζουν και να είναι ροδομάγουλοι μερικά χρόνια μετά.) Αυτά που αναφέρεις, spyros, (αυτό το "παίξιμο", οι επικρίσεις, οι (ενίοτε) αποδόσεις "δικαιοσύνης" των δήθεν ιθυνόντων και καταξιωμένων) είναι πράγματι μέρος μιας πολύ μεγάλης ηλιθιότητας που μας διακατέχει. Όλα κρίνονται αλλού, και εξηγούμαι: όλα κρίνονται από τον τρόπο που σκεφτόμαστε και από αυτά που τελικά πράττουμε. Μια πορεία ενδεχομένως σιωπηλή, μια διαδρομή μετρημένη, μεστή, προσεχτική, χωρίς φανφάρες και διαφήμιση αλλά καμιά φορά με αυταπάρνηση και πραγματικό ενθουσιασμό και ενδιαφέρον για τον δρόμο που πορευόμαστε, δεν είναι περισσότερο άξια και ουσιαστική από τον γεμάτο βροντοφωνίες δρόμο, τις βαρύγδουπες δηλώσεις και τα έργα εντυπωσιασμού που απλά γίνονται για να πούν κάποιοι ότι τα έκαναν; Για να δείξουν ότι έγιναν οι "καλοί" για κάποιους τρίτους; Είναι, για μένα (παρόλο που καμιά φορά, σπάνια μεν, μπορεί να τύχει να συμπέσουν και οι γεμάτοι βροντοφωνίες δρόμοι να είναι και ουσιαστικοί).
Aggelos, το δικαίωμα στην ηλιθιότητα φαίνεται να είναι αναφαίρετο. Φαίνεται να είναι δικαίωμα και ...υποχρέωση συγχρόνως, καμιά φορά. Αλλά από την άλλη, σε ένα καθεστώς ηλιθιότητας (γίνομαι απόλυτη τώρα, το γνωρίζω) που ζούμε, τί δικαιώματα και υποχρεώσεις άλλες μπορούμε να έχουμε άραγε;...
Καλημέρα.
Το προηγούμενο "comment deleted" έγινε από μένα.
Συγγνώμη aggelos.
:-)
@ spyros and xenia
Χαίρομαι που συμφωνούμε! Η ηλιθιότητα που περιγράφω στο post είναι αυτό ακριβώς που λέτε. Το να κοιτάμε τι κάνει ο άλλος και όχι εμείς. Και μάλιστα να κρίνουμε και απόλυτα. Αυτό το "τι ανάγκη έχει αυτός" ουσιαστικά σημαίνει "έχεις το θράσος να είσαι σε κάτι καλά; θα σου δείξω εγώ"
Το μόνο που έχω να πω είναι ότι εδώ στην Ελλάδα όλα γίνονται ανάποδα. Και το να σε αποζημιώσουν που σου πουλησαν χαλασμένο γιαούρτι ή που κουτρουβαλιάστικες στα φρεσκοσφουγγαρισμένα πλακάκια του καταστήματος ενώ δεν είχαν ταμπέλα είναι καλό. Αλλά αυτό προυποθέτει να λειτουργεί ένα σύστημα. Να είναι με την σειρά τους ασφαλισμένα τα καταστήματα. Δεν έπεται ότι με ένα τέτοιο περιστάτικό κλείνει και το μαγαζί.
Αυτό πια θα ήταν εξωφρενικό.
Αλλά όπως είπα τελικά εμείς εδώ είμαστε καλοί να εφαρμόζουμε τα πράγματα από το τέλος προς την αρχή.
Δεν θα το θεωρήσω καθόλου παράξενο να βγουν νόμοι και ποινές για κάτι τέτοιο ενώ δεν υπάρχει καν η υποδομή. Και φυσικά όποιος έχει τον συνήθη ύποπτο γνωστό θα την βγάζει καθαρή και πάλι...
Αθάνατη Ελλάδα.
aggele σε διάβασα... και θεωρώ περιττό να σου πω οτι συμφωνώ.
Καλημέρες!
Ίσως να άφησα να εννοηθεί ότι διαφωνώ,αλλά συμφωνώ με όσα ειπώθηκαν.Απλώς νομίζω ότι πάντα θα υπάρχουν κάποιοι οι οποίοι θα εκμεταλλεύονται την ηλιθιότητα και την βλακεία μερικών...Σίγουρα πρέπει να κοιτάμε τί κάνουμε εμείς και όχι τί κάνουν οι άλλοι.
@spyros
Ελπίζω να έχεις δίκιο όταν λες ότι η δικαιοσύνη κάποια στιγμή απονέμεται...Αρκεί όμως να μην είναι πολύ αργά...
Πέρασα να σας πως μια καλησπέρα και να σας ευχηθώ ολόψυχα, το ημερολόγιό σας να ανταποκριθεί στις προσδοκίες σας και μέσα από αυτό κι εσείς κι εμείς να προβληματιστούμε εποικοδομητικά και να γίνουμε καλύτεροι πολίτες και άνθρωποι.
Με αγάπη
Παράγραφος
Here are some links that I believe will be interested
I love your website. It has a lot of great pictures and is very informative.
»
Hi! Just want to say what a nice site. Bye, see you soon.
»
Δημοσίευση σχολίου